Det är nu snart 3 år sedan föreningen satte upp uggleholkar, men ännu             har det inte varit några häckningar i dem. Vi får följa detta med spänning             under kommande vårvinter!

Hökuggla som uppehöll sig vid Göta kanal, Motala, okt/nov förra året.

14-15/11 Kommunrally – fågelskådning

Som vanligt arrangerades det årliga kommunrallyt tredje helgen i november i Östergötland.

Rallyt pågår hela helgen och är en tävling mellan landskapets kommuner om att se så många fågelarter som möjligt. I Motala deltog ett 30-tal personer och totalt i Östergötland var det hela 266 deltagare, vilket var rekord. I Motala hittades hela 107 fågelarter, vilket också är rekord! Bara Norrköping och Linköping lyckades hitta fler.

Feed

2020-05-26, 19:33

Trots corona - Mycket på gång just nu i MBF

Efter att flera aktiviteter under tidig vår ställdes in har MBF nu haft ett flertal lyckade utflykter. De tre senaste aktiviteterna på Biologiska mångfaldens dag, utflykt till Illersjö och Ekebyborna har...   Mer