2020-05-26

Trots corona - Mycket på gång just nu i MBF

Efter att flera aktiviteter under tidig vår ställdes in har MBF nu haft ett flertal lyckade utflykter. De tre senaste aktiviteterna på Biologiska mångfaldens dag, utflykt till Illersjö och Ekebyborna har samlat ett 50 tal medlemmar. Framåt har vi bla 3 arbetskvällar i Örtagården och flera inventeringar. Följ gärna med på myrinventeringarna eller leta backsvalor. Dessa genomförs under den närmaste tiden. Innan föreningen tar ett kort sommaruppehåll ska vi även hinna med månadsträff vid Storeberg, cykelutflykt efter nattsångare och en utflykt till Finspång.