Det är nu snart 3 år sedan föreningen satte upp uggleholkar, men ännu             har det inte varit några häckningar i dem. Vi får följa detta med spänning             under kommande vårvinter!

2020-11-22

P.g.a. de rådande restriktionerna gällande Covid-19 har föreningen inga fler aktiviteter under 2020.

Hökuggla som uppehöll sig vid Göta kanal, Motala, okt/nov förra året.

14-15/11 Kommunrally – fågelskådning

Som vanligt arrangerades det årliga kommunrallyt tredje helgen i november i Östergötland.

Rallyt pågår hela helgen och är en tävling mellan landskapets kommuner om att se så många fågelarter som möjligt. I Motala deltog ett 30-tal personer och totalt i Östergötland var det hela 266 deltagare, vilket var rekord. I Motala hittades hela 107 fågelarter, vilket också är rekord! Bara Norrköping och Linköping lyckades hitta fler.

2020-04-13

Digitala utskick - anmäl ditt intresse till MBF

Många föreningar har redan gått över till digitala programutskick och med tanke på kostnader, miljövinster mm så kommer troligen även MBF inom några år helt använda sig av det. Men i nuläget erbjuder vi de som vill, att få sitt program via e-post, så kan du tänka dig framåt att få programmet via e-post meddelar du din e-postadress till info@motalabiologiskaforening.se.