Det är nu snart 3 år sedan föreningen satte upp uggleholkar, men ännu
           har det inte varit några häckningar i dem. Vi får följa detta med spänning             under kommande vårvinter!

2020-11-22

P.g.a. de rådande restriktionerna gällande Covid-19 har föreningen inga fler aktiviteter under 2020.

Hökuggla som uppehöll sig vid Göta kanal, Motala, okt/nov förra året.

14-15/11 Kommunrally – fågelskådning

Som vanligt arrangerades det årliga kommunrallyt tredje helgen i november i Östergötland.

Rallyt pågår hela helgen och är en tävling mellan landskapets kommuner om att se så många fågelarter som möjligt. I Motala deltog ett 30-tal personer och totalt i Östergötland var det hela 266 deltagare, vilket var rekord. I Motala hittades hela 107 fågelarter, vilket också är rekord! Bara Norrköping och Linköping lyckades hitta fler.

2020-05-26

Trots corona - Mycket på gång just nu i MBF

Efter att flera aktiviteter under tidig vår ställdes in har MBF nu haft ett flertal lyckade utflykter. De tre senaste aktiviteterna på Biologiska mångfaldens dag, utflykt till Illersjö och Ekebyborna har samlat ett 50 tal medlemmar. Framåt har vi bla 3 arbetskvällar i Örtagården och flera inventeringar. Följ gärna med på myrinventeringarna eller leta backsvalor. Dessa genomförs under den närmaste tiden. Innan föreningen tar ett kort sommaruppehåll ska vi även hinna med månadsträff vid Storeberg, cykelutflykt efter nattsångare och en utflykt till Finspång.