Bilden är tagen när Evald tidigare år delat ut priser vid Bondebackadagen.

Minnesstund hölls för Evald Markheden

En minnesstund hölls för Evald Markheden i föreningslokalen den 28 augusti. Detta efter att Evald den 23 augusti hastigt avlidit. Evald har under många år betytt oerhört mycket för Motala biologiska förening. Vid den finstämda minnesstunden, då ett 25-tal medlemmar deltog, delades många minnen av Evald.

MBF:are snickrade insektshotell

Kul, roligt, intressant och meningsfullt hade de 8
MBF-medlemmar som deltog vid tillverkningen av insektshotell med Tomas och Inger Lundqvist, Naturskyddsföreningen i Motala, som instruktörer.

Feed

2018-11-20, 10:37

Lyckat Kommunrally - tävling i fågelskådning mellan Östergötlands kommuner den 17-18 november

Kommunrallyt är en lättsam (för de flesta) tävling mellan Östergötlands kommuner, om vem som ser flest fågelarter. Det är Östergötlands Ornitologiska Förening, ÖgOF, som arrangerar detta populära rally....   Mer

2018-09-27, 20:57

Uppskattat föredrag om Sveriges nationalparker!

Motala bibliotek var välbesökt den 21 november då författaren och fotografen Claes Grundsten besökte Motala och berättade om Sveriges nationalparker. Claes har som ingen annan under ca 50 år skildrat orörda...   Mer

2018-06-18, 19:11

Fågelinventering i naturreservatet Sjöbo-knäppan

MBF har under våren 2018 gjort en häckfågeltaxering av områdets fåglar. Gunnar Myrhede och Roger Larsson har hållit i detta, men sammanlagt har ca 15 olika medlemmar deltagit. Inventeringen har gjorts under...   Mer