Var med och inventera fåglar våren 2019

Fågelinventering i Staffanstorp
Vi inventerar fågellivet i Staffanstorps naturreservat 2019.
Vi samlas på parkeringen vid Staffanstorp, kl 18.00 förutom söndagen den 2/6, då det är kl 06.00.

Inventeringstillfällena är den 4/4, 17/4, 2/5, 16/5, 2/6 kl 06.00 och den 13/6.
Kontaktperson: Gunnar Myrhede, 076-836 24 39
och Roger Larsson, 070-652 55 19.

Inventering av Mindre hackspett i Motala kommun
Uppföljning av inventering från 80-talet i hela landet. Inventeras i rutnät. Åtminstone sju rutor att följa upp i Motala kommun!

De flesta ligger nära Motala tätort. Tre besök under tidig vår och leta bohål och sovhål i döda träd och lyssna efter spettarna! Inventeringen samordnas av Lantbruksuniversitet och ska pågå 2019–2021. Kontakta mig så samordnar vi inventeringen här i Motala! Gunnar Myrhede, 076-836 24 39.

MBF:are snickrade insektshotell

Kul, roligt, intressant och meningsfullt hade de 8
MBF-medlemmar som deltog vid tillverkningen av insektshotell med Tomas och Inger Lundqvist, Naturskyddsföreningen i Motala, som instruktörer.

2018-02-27

Gunnar Myrhede - Ny ordförande

Vid styrelsemöte den 26/2 konstituerade sig styrelsen på så sätt att Gunnar Myrhede valdes till ordförande, Roger Larsson till vice ordförande, Tommy Martinsson till sekreterare och Anita Nilsson till vice sekreterare. De två övriga ledamöterna som ingår i styrelsen är Evald Markheden, kassör och Åsa Andersson, suppleant. Det kommer också att bli en förändring på månadsträffarna, då inte som tidigare ordföranden hållit i dem, utan nu kommer styrelsen att hjälpas åt att hålla i de träffarna.

Roger Larsson