Bilden är tagen när Evald tidigare år delat ut priser vid Bondebackadagen.

Minnesstund hölls för Evald Markheden

En minnesstund hölls för Evald Markheden i föreningslokalen den 28 augusti. Detta efter att Evald den 23 augusti hastigt avlidit. Evald har under många år betytt oerhört mycket för Motala biologiska förening. Vid den finstämda minnesstunden, då ett 25-tal medlemmar deltog, delades många minnen av Evald.

En hökuggla har under de första dagarna i november gästat de centrala delarna av Motala, där den höll till längs Göta kanal. Dessa bilder lyckades Marcus Olsson ta på den ganska oskygga ugglan. Hökugglan häckar företrädesvis i Norrland men uppträder vissa år söderut under vinterhalvår.
Foto: Marcus Olsson

Feed

2019-11-10, 14:09

Vargföryngring i Östergötland

Den första vargföryngringen i modern tid har inträffat 2019 i Östergötland ett par mil från Motala. Ett vargpar som sedan 2017-2018 befunnit sig i sitt revir har nu av Länsstyrelsen konstaterats fått ut 3...   Mer

2019-08-29, 21:27

Föreningen drabbad av sorg

Vi måste tyvärr meddela att föreningen drabbats av stor sorg då Evald Markheden hastigt avlidit den 23 augusti. Evald har under många år betytt oerhört mycket för Motala biologiska förening. För att hedra...   Mer

2019-06-16, 20:47

Vilka skådarveckor i Motala!

Sällan eller aldrig har det väl setts så många ovanliga fåglar i Motala som de senaste två veckorna. Det började med att en Sommargylling dök upp den 28/5 på nästan exakt samma ställe vid Sjöbo-Knäppan som då...   Mer

2019-02-11, 20:56

Häckfågelinventering i Sjöbo/Knäppanområdet 2018

Inventeringen av häckande fåglar i Sjöbo/Knäppanområdet 2018 har nu sammanställts av Gunnar Myrhede och finns i sin helhet om du klickar på länken till vänster på sidan.   Mer