Inga förkunskaper behövs för att delta i våra aktiviteter. Tanken är att du i trevlig gemenskap ska kunna lära dig mer om djur och natur.

2016-10-23

Jubileum - MBF 60 år!

MBF hade den 22-23/10 Jubileumshelg. Den 22/10 var det först utflykt till Svälinge vid Tåkern. Trots regn lockade denna 10 deltagare. Gunnar Myrhede berättade att MBF bildades här i samband med att det gamla fågeltornet då byggdes upp 1956. 1994 brann det gamla tornet ner och det nya nuvarande tornet byggdes av länsstyrelsen och stod klart 1996. Deltagarna kunde bl.a. glädjas åt havsörnar som visade upp sig.

Den 23/10 hade föreningen sedan jubileumsfest på Motala Convention Center där ett 50-tal deltagare bl.a. åt buffé, kaffe och tårta. Christer Elderud visade bilder och pratade om Tåkern. Ett bildspel från utflykter som gjorts under åren rullade och återblickar gavs från medlemmarna Britta Spong, Margareta Spels och Karen Lund. Evald Markheden uppmärksammades med en gåva för hans flitiga arbete i föreningen.

/Roger Larsson