2017-02-01

Praktikplats hos MBF

Vi kan presentera en glädjande nyhet då Benny Ekberg, tidigare journalist och även utbildad biolog kommer att ha en praktikplats i föreningen. Benny börjar den 1 februari och kommer att vara hos MBF i två månader. Eventuellt kan detta bli förlängt. Benny kommer att ha administrativa arbetsuppgifter. Bl.a. ska ha skriva en historisk sammanfattning av föreningens verksamhet. Han kommer även att hålla i öppet hus i föreningslokalen en eftermiddag per vecka. Detta blir torsdagar, kl 13-16.00, då alla är välkomna att t.ex. läsa eller låna böcker och tidskrifter, diskutera naturobservationer o.s.v. Vi återkommer med datum när detta börjar.
/Roger Larsson