Det är nu snart 3 år sedan föreningen satte upp uggleholkar, men ännu
           har det inte varit några häckningar i dem. Vi får följa detta med spänning             under kommande vårvinter!

2020-11-22

P.g.a. de rådande restriktionerna gällande Covid-19 har föreningen inga fler aktiviteter under 2020.

Hökuggla som uppehöll sig vid Göta kanal, Motala, okt/nov förra året.

14-15/11 Kommunrally – fågelskådning

Som vanligt arrangerades det årliga kommunrallyt tredje helgen i november i Östergötland.

Rallyt pågår hela helgen och är en tävling mellan landskapets kommuner om att se så många fågelarter som möjligt. I Motala deltog ett 30-tal personer och totalt i Östergötland var det hela 266 deltagare, vilket var rekord. I Motala hittades hela 107 fågelarter, vilket också är rekord! Bara Norrköping och Linköping lyckades hitta fler.

Feed

2020-10-30, 17:14

Inställt månadsmöte

Föreningens månadsträffar har i september och oktober inte hållits i föreningslokalen, utan i en grannlokal, Intresseföreningen gamla stan, 59:an, nedre kaptensgatan 7. Anledningen är förstås risken för...   Mer