Årets program är klart

Årets program är klart och vi hoppas att alla ser fram emot nya intressanta utflykter, möten och föredrag. Väl mött och hoppas alla nya som gamla medlemmar vill fortsätta stödja MBF. Med det önskar vi alla riktigt god fortsättning på det nya året.

Läs hela vårt årsprogram för 2020! Klicka här!

Foto: Marcus Olsson

En hökuggla dök upp under de första dagarna i november och har sedan till och från gästat de centrala delarna av Motala, där den hållit till längs Göta kanal. Sedan årsskiftet har den varit stationär vid Platens grav och ses dagligen. Den har blivit en riktig kändis i Motala! Dessa bilder lyckades Marcus Olsson ta på den ganska oskygga ugglan. Hökugglan häckar företrädesvis i Norrland men uppträder vissa år söderut under vinterhalvår.

Feed

2020-02-09, 20:54

Årsmöte med uppskattat föredrag

Den 9/2 höll MBF årsmöte med ca 45 deltagare. Vid årsmötet avgick Gunnar Myrhede efter 2 år som ordförande och ersattes av Roger Larsson. Se samtliga val nedan. Efter årsmötesförhandlingarna höll Örebros kända...   Mer