Det är nu snart 3 år sedan föreningen satte upp uggleholkar, men ännu             har det inte varit några häckningar i dem. Vi får följa detta med spänning             under kommande vårvinter!

Hökuggla som uppehöll sig vid Göta kanal, Motala, okt/nov förra året.

14-15/11 Kommunrally – fågelskådning

Som vanligt arrangerades det årliga kommunrallyt tredje helgen i november i Östergötland.

Rallyt pågår hela helgen och är en tävling mellan landskapets kommuner om att se så många fågelarter som möjligt. I Motala deltog ett 30-tal personer och totalt i Östergötland var det hela 266 deltagare, vilket var rekord. I Motala hittades hela 107 fågelarter, vilket också är rekord! Bara Norrköping och Linköping lyckades hitta fler.

2019-08-29

Föreningen drabbad av sorg

Vi måste tyvärr meddela att föreningen drabbats av stor sorg då Evald Markheden hastigt avlidit den 23 augusti. Evald har under många år betytt oerhört mycket för Motala biologiska förening. För att hedra minnet av Evald bjöds alla medlemmar in till en minnesstund i föreningslokalen, den 28 augusti. Vid denna samlades ett 25-tal medlemmar och delade minnen av Evald.