Progamändringar

Styrelsen har beslutat att månadsträffen den 8/4 ställs in p.g.a. smittrisken av coronaviruset. Det är nu tyvärr den fjärde aktiviteten i rad som ställs in. Däremot har vi i nuläget planerat att utflykterna till Fågelmossen den 19/4 och Tåkern den 23/4 genomförs som planerat. För den som inte vill samåka går det ju bra att åka direkt till utflyktsmålen, meddela respektive ledare i så fall. I slutet av april räknar vi med att ta ställning till om aktiviteterna under maj och juni kommer att genomföras.

En hökuggla dök upp under de första dagarna i november och har sedan till och från gästat de centrala delarna av Motala, där den hållit till längs Göta kanal. Sedan årsskiftet har den varit stationär vid Platens grav och ses dagligen. Den har blivit en riktig kändis i Motala! Dessa bilder lyckades Marcus Olsson ta på den ganska oskygga ugglan. Hökugglan häckar företrädesvis i Norrland men uppträder vissa år söderut under vinterhalvår.

Feed

2020-03-29, 20:09

Programändringar

Styrelsen har beslutat att även månadsträffen den 8/4 ställs in p.g.a. smittrisken av coronaviruset. Det är nu tyvärr den fjärde aktiviteten i rad som ställs in. Däremot har vi i nuläget planerat att...   Mer