Bilden är tagen när Evald tidigare år delat ut priser vid Bondebackadagen.

Minnesstund hölls för Evald Markheden

En minnesstund hölls för Evald Markheden i föreningslokalen den 28 augusti. Detta efter att Evald den 23 augusti hastigt avlidit. Evald har under många år betytt oerhört mycket för Motala biologiska förening. Vid den finstämda minnesstunden, då ett 25-tal medlemmar deltog, delades många minnen av Evald.

En hökuggla har under de första dagarna i november gästat de centrala delarna av Motala, där den höll till längs Göta kanal. Dessa bilder lyckades Marcus Olsson ta på den ganska oskygga ugglan. Hökugglan häckar företrädesvis i Norrland men uppträder vissa år söderut under vinterhalvår.
Foto: Marcus Olsson

Feed

2018-02-27, 11:07

Gunnar Myrhede - Ny ordförande

Vid styrelsemöte den 26/2 konstituerade sig styrelsen på så sätt att Gunnar Myrhede valdes till ordförande, Roger Larsson till vice ordförande, Tommy Martinsson till sekreterare och Anita Nilsson till vice...   Mer

2018-02-15, 20:54

Efter årsmötet - MBF står utan ordförande

Vid MBF:s årsmöte den 11/2 avgick Roger Larsson efter 8 år som föreningens ordförande. Valberedningen har inte kunnat hitta någon ny, utan styrelsen/valberedningen får arbeta vidare med frågan att hitta en ny...   Mer

2018-01-23, 20:47

Fantastisk utveckling för hemsidan och facebookgruppen!

Att sociala medier blir allt viktigare i många sammanhang vet vi om. Detta gäller även MBF. Facebookgruppen är mycket aktiv och är uppe i 170 medlemmar. Hemsidan besöks varje månad av i genomsnitt närmare 1000...   Mer

2018-01-15

Vinterfågelräkning av sjöfåglar

Den 14 januari var det vinterfågelräkning av sjöfåglar i Motala ström och Motalaviken. Gunnar Myrhede var ansvarig för räkningen, men det var åtta medlemmar som räknade fåglarna. Här är resultatet: Gräsand ...   Mer

2017-11-20, 09:18

Brutusföredrag och kommunrally - lyckade evenemang!

Efter Brutus Östlings engagerade och uppskattade föredrag för knappt 2 veckor sedan, då över 100 personer kom, ar det den 18-19/11 dags för årets kommunrally, där alltså Östergötlands kommuner under en helg...   Mer

<< NyareÄldre >>