2017-05-09

Rekorddeltagande vid utflykt till Illersjö!

Nästan 50 deltagare! var med vid MBF:s fågelutflykt till Illersjö våtmark den 3/5.
Det blev en härlig kväll med fin samvaro. Bland alla observationer noterades ruvande sångsvan, medan knölsvanar i övrigt var dominerande i sjön. Många krickor och knipor, ett skedandspar, snatterand, vigg, fisktärnor, flera ladusvalor som jagade över sjön, sävsparv och skönsjungande lövsångare.
En riktigt fin fågelsjö nära Motala som inte sällan bjuder på överraskningar och med glädje kan besökas året om.

/Christer Johansson