Bild från förra årets utflykt till Bredsjömossen. Det blir flera vandringar under hösten.

Hösten 2020

Under hösten kommer vi att genomföra alla utflykter som planerat, men vi ser fortfarande att man helst inte samåker, utan åker i egen bil eller på förhand tar kontakt med någon som man kan åka med. Man kan ju också åka direkt till utflyktsmålen, meddela respektive ledare i så fall.

Föreningens månadsträffar kommer under hösten inte att hållas i föreningslokalen, utan i en grannlokal, Intresseföreningen gamla stan, 59:an, nedre kaptensgatan 7. Anledningen är förstås risken för smittspridning i vår ganska trånga lokal. Nu hoppas vi att så många som möjligt vill och har möjlighet att komma, då det är en betydligt större lokal och vi kan sitta med avstånd till varandra. Första månadsträffen i denna lokal blir den 9/9 då representant från Naturum Tåkern kommer på besök - välkomna!

Hökuggla som uppehöll sig vid Göta kanal, Motala, okt/nov förra året och som kan vara en av arterna vi hittar under årets Kommunrally.

Lör 14 - sön 15/11 OBS datum!  Kommunrally–fågelskådning

Tredje helgen i november anordnas det årliga kommunrallyt i Östergötland.

Rallyt pågår hela helgen och är en tävling mellan  landskapets kommuner om
att se så många fågelarter som  möjligt.

Alla fågelintresserade är välkomna att vara med och tävla för Motala genom Motala Biologiska förening!

Kontakta Christer Johansson, 0703-29 46 20 för mer information och anmälan.

Feed

2020-03-29, 20:09

Programändringar

Styrelsen har beslutat att även månadsträffen den 8/4 ställs in p.g.a. smittrisken av coronaviruset. Det är nu tyvärr den fjärde aktiviteten i rad som ställs in. Däremot har vi i nuläget planerat att...   Mer