Det är nu snart 3 år sedan föreningen satte upp uggleholkar, men ännu             har det inte varit några häckningar i dem. Vi får följa detta med spänning             under kommande vårvinter!

Hökuggla som uppehöll sig vid Göta kanal, Motala, okt/nov förra året.

14-15/11 Kommunrally – fågelskådning

Som vanligt arrangerades det årliga kommunrallyt tredje helgen i november i Östergötland.

Rallyt pågår hela helgen och är en tävling mellan landskapets kommuner om att se så många fågelarter som möjligt. I Motala deltog ett 30-tal personer och totalt i Östergötland var det hela 266 deltagare, vilket var rekord. I Motala hittades hela 107 fågelarter, vilket också är rekord! Bara Norrköping och Linköping lyckades hitta fler.

Feed

2021-01-02, 19:29

Svåra tider - men ändå gott nytt år med MBF!

MBF har under många år haft ett omfattande program och oftast mellan 300-400 medlemmar. P.g.a. de rådande restriktionerna gällande Covid-19 har nu föreningen inga inomhusaktiviteter planerade. Något program...   Mer

2020-11-24, 18:12

Styrelsenytt

Vid styrelsemöte bestämdes att föreningen utifrån de rådande restriktionerna inte kommer att ha några fler aktiviteter under 2020. Det bestämdes också att programmet för 2021 senareläggs och planeras att...   Mer