2019-11-23

Kommunrally

Den 16-17/11 avgjordes "Kommunrallyt" som är en tävling mellan kommunerna i Östergötland att hitta flest fågelarter under en helg och anordnades av Östergötlands Ornitologiska förening. Ett mycket trevligt och spännande arrangemang som engagerade över 200 skådare i länet. Vi var 15 personer från Motala som kollade igenom hela kommunen i regn, dis och blåst. 87 arter hittades och räckte till en fjärdeplats vilket var mycket bra! Bl.a sågs järpe, blå kärrhök, tjäder och en svärta i Hårstorpssjön. Norrköping vann med 128 arter och Linköping blev tvåa med 113.
Christer Johansson