2020-02-09

Årsmöte med uppskattat föredrag

Den 9/2 höll MBF årsmöte med ca 45 deltagare. Vid årsmötet avgick Gunnar Myrhede efter 2 år som ordförande och ersattes av Roger Larsson. Se samtliga val nedan. Efter årsmötesförhandlingarna höll Örebros kända och prisade kommunekolog Mats Rosenberg ett föredrag om "Från soptipp till naturreservat", vilket handlade om det storslagna restaureringsarbete som han ägnat 25 år åt och som har genomförts bl a vid de kända naturreservaten Oset och Rynningeviken runt Örebro. Genom Mats arbete har där skapats en fantastisk miljö för både djur, fåglar och människor. Föredraget var mycket uppskattat.

Vid årsmötet gjordes följande val:
Ordförande, ett år, Roger Larsson
Styrelseledamot, ett år, Magnus Thelander
Styrelseledamot, två år, Christer Johansson och Anita Nilsson
Styrelsesuppleant, ett år, Gunnar Myrhede och Monica Karlsson
Revisorer, ett år, Hans Nilsson och Mikael Andersson
Revisorsuppleant, ett år, Eva-Britt Kemmer
Programkommitté, ett år, Jane Palmborg, Gunnar Myrhede, Elke Myrhede, Monica Karlsson
Pressombud, Christer Johansson,
Pressombud suppleant, Gabriella Saxner Johansson
Biblioteksansvarig, Maria Rasch
Örtagårdsansvarig, Monica Karlsson
Valberedning, valdes ej, styrelsen fick i uppdrag att försöka lösa frågan.