Bilden är tagen när Evald tidigare år delat ut priser vid Bondebackadagen.

Minnesstund hölls för Evald Markheden

En minnesstund hölls för Evald Markheden i föreningslokalen den 28 augusti. Detta efter att Evald den 23 augusti hastigt avlidit. Evald har under många år betytt oerhört mycket för Motala biologiska förening. Vid den finstämda minnesstunden, då ett 25-tal medlemmar deltog, delades många minnen av Evald.

MBF:are snickrade insektshotell

Kul, roligt, intressant och meningsfullt hade de 8
MBF-medlemmar som deltog vid tillverkningen av insektshotell med Tomas och Inger Lundqvist, Naturskyddsföreningen i Motala, som instruktörer.

2019-08-29

Föreningen drabbad av sorg

Vi måste tyvärr meddela att föreningen drabbats av stor sorg då Evald Markheden hastigt avlidit den 23 augusti. Evald har under många år betytt oerhört mycket för Motala biologiska förening. För att hedra minnet av Evald bjöds alla medlemmar in till en minnesstund i föreningslokalen, den 28 augusti. Vid denna samlades ett 25-tal medlemmar och delade minnen av Evald.