2021-10-31

Ny medlemsavgift

Ny medlemsavgift för 2022 är för enskild 200 kr och familj 300 kr. Höjningen av avgiften görs då MBF under en 3-års period tappat mycket medlemmar, från ca 350 till idag knappt 200. Detta innebär att föreningens inkomster minskat med omkring 40 %. Eftersom MBF nu efter Coronapandemin återigen har ett gediget programutbud, hoppas vi naturligtvis på att medlemsantalet åter kommer att vända uppåt igen. I dagsläget är inte ekonomin något akut problem då föreningen har eget kapital, men höjningen görs för att trygga upp ekonomin på sikt och att det för ekonomin inte är bra med underskott fler år. Hoppas alla har förståelse för detta och vill vara med framöver samt hjälpa till att värva nya medlemmar!