Årets program är klart

Årets program är klart och vi hoppas att alla ser fram emot nya intressanta utflykter, möten och föredrag. Väl mött och hoppas alla nya som gamla medlemmar vill fortsätta stödja MBF. Med det önskar vi alla riktigt god fortsättning på det nya året.

Läs hela vårt årsprogram för 2020! Klicka här!

Foto: Marcus Olsson

En hökuggla dök upp under de första dagarna i november och har sedan till och från gästat de centrala delarna av Motala, där den hållit till längs Göta kanal. Sedan årsskiftet har den varit stationär vid Platens grav och ses dagligen. Den har blivit en riktig kändis i Motala! Dessa bilder lyckades Marcus Olsson ta på den ganska oskygga ugglan. Hökugglan häckar företrädesvis i Norrland men uppträder vissa år söderut under vinterhalvår.

Feed

2019-08-29, 21:27

Föreningen drabbad av sorg

Vi måste tyvärr meddela att föreningen drabbats av stor sorg då Evald Markheden hastigt avlidit den 23 augusti. Evald har under många år betytt oerhört mycket för Motala biologiska förening. För att hedra...   Mer

2019-06-16, 20:47

Vilka skådarveckor i Motala!

Sällan eller aldrig har det väl setts så många ovanliga fåglar i Motala som de senaste två veckorna. Det började med att en Sommargylling dök upp den 28/5 på nästan exakt samma ställe vid Sjöbo-Knäppan som då...   Mer

2019-02-11, 20:56

Häckfågelinventering i Sjöbo/Knäppanområdet 2018

Inventeringen av häckande fåglar i Sjöbo/Knäppanområdet 2018 har nu sammanställts av Gunnar Myrhede och finns i sin helhet om du klickar på länken till vänster på sidan.   Mer